Berba grožđa u srpskoj Toskani u punom jeku: Iz vinograda Karađorđevića ove godine očekuje se do 25.000 litara najboljeg vina - kvalitet ispred kvantiteta u Kraljevskoj vinariji (FOTO)
Topola – Prvi dani septembra u okolini Topole tradicionalno su obeleženi početkom berbe grožđa u Kraljevim vinogradima pod Oplencem. Takođe, tradicionalno se najpre beru bele sorte, a vinogradari ističu da su, uprkos teškoj sezoni, prinosi dobri, dok su štete od grada oko 10 odsto.
– Ove godine očekujemo između 20.000 i 25.000 litara vina. Kao i svake godine, dominiraće bela vina, jer je naš sortiment najviše zastupljen upravo u tim sortama. U budućnosti planiramo rekonstrukciju zasada i povratak nekadašnjih sorti, poput Rizlinga i Semiona, koji je nekada bio osnov čuvene kraljeve kupaže, kaže za RINU Dragan Reljić upravnik Zadužbine kralja Petra I.
Kraljevi vinogradi prostiru se na oko 13 hektara, a većina sorti sačuvana je još iz vremena Karađorđevića. Dominiraju Šardone i Pinot blanc, dok crvene sorte predvodi Cabernet Sauvignon. Od nekadašnjih sorti, u vinogradima danas nedostaju Rizling, Pinot Noir i Smederevka, dok se pored crkve gaje i stone sorte, među kojima i čuveni Hamburg, od koga se takođe proizvodi vino.
Radnici sezonci ističu da berba nije teška i da posao donosi solidnu zaradu.
– Nije teško ništa, bilo je napornije u vreme nevremena, kada smo vezivali i rezali zelenu lozu. Sad se bere lepo, grozdovi su zdravi i ja sam zadovoljna, a verujem da je i zadužbina zadovoljna, kaže jedna od radnica.
Nekada su se Kraljevi vinogradi prostirali na 50 hektara, ali je, prema rečima upravnika, cilj danas kvalitet, a ne kvantitet. Upravo zbog toga proizvode se pažljivo odabrane količine vina, kako bi se sačuvao vrhunski kvalitet po kome je ovaj kraj nadaleko poznat.
Druge vinarije proizvode mnogo više, ali nama je bitniji kvalitet od kvantiteta. Naš cilj jeste da sačuvamo ono po čemu je kraljeva vinarija prepoznatljiva, a to su vina izuzetnog ukusa i mirisa koja se prave od najkvalitetnijih sorti. Vina iz Kraljeve vinarije obišla su ceo svet, najčešći kupci jestu turisti koji posete Zadužbinu “Kralj Petar Prvi”, pa su tako stizala i do najudaljenijih zemlja, kaže Reljić.