Vozio drogiran kroz Budvu: Bjelopoljac osuđen na mesec dana zatvora, četiri meseca bez vozačke i maksimalni kazneni bodovi     ·     Bruka na svadbi u Gornjem Milanovcu: Došlo do opšte makljaže, žena pala na pod a njen muž napao ekipu Hitne pomoći - sve počelo nakon svađe sa mladencima (VIDEO)     ·     Paprika i kupus odličnog kvaliteta, a cene pristojne: Velika potražanja za domaćim povrćem ove jeseni - Dana sve što proizvode iz njive nosi odmah na tezgu pored puta (FOTO)     ·     Mogli smo umesto potpuno da zatvaramo svaki dan po 15 minuta, ali bi to trajalo u nedogled: Oglasili se stručnjaci koji rade na tunelima Laz i Munjino Brdo - ovakva praksa je standard svuda u Evropi (FOTO)(VIDEO)     ·     Vučić danas prima ambasadorku Danske Pernil Daler Kardel     ·     Vanredno povećanje plata i minimalca od sutra, evo koje profesije će više zarađivati     ·     Urušila se škola u Indoneziji, desetine učenika zatrpane u ruševini     ·     Kinez izboden u Surčinu, napadač pobegao iz zemlje     ·     Građani se okupili u znak podrške napadnutim demonstrantima u Čačku     ·     Vučić sa Bocan-Harčenkom o energetskoj bezbednosti i situaciji oko NIS-a     ·     Uhapšena četvorica osumnjičenih za teško ubistvo muškarca     ·     Kilogram maslaca od bivolice košta 45 eura: Ogromna potržanja za njihovim mlekom ali ga jako malo ima, ova rasa govečeta pred nestajanjem u Srbiji a Italijani od njih napravili čudo (FOTO)(VIDEO)     ·    


Autor: RINA.rs

news

Mogli smo umesto potpuno da zatvaramo svaki dan po 15 minuta, ali bi to trajalo u nedogled: Oglasili se stručnjaci koji rade na tunelima Laz i Munjino Brdo - ovakva praksa je standard svuda u Evropi (FOTO)(VIDEO)


Čačak – Na deonici autoputa Miloš Veliki, između petlje Pakovraće i petlje Prilipac, do četvrtka će biti zatvoreni tuneli Lazi i Munjino Brdo zbog provere sistema automatskog upravljanja. Testiranje uključuje realne simulacije vanrednih situacija poput saobraćajnih nesreća, požara, pojave dima, evakuacije, kao i aktivaciju ventilacije i signalizacije.

Ove provere deo su probnog perioda nove deonice koji ističe 6. oktobra. Prema rečima Andrije Kunarca, koordinatora svih aktivnosti izvođača na deonici Pakovraće – Požega, bezbednost tunela nikada nije bila dovedena u pitanje.

– Tunel je, naravno, bio bezbedan i prilikom puštanja. To nije samo moje mišljenje, na ovom projektu radilo je više od stotinu inženjera različitih struka. Mi smo svojim znanjem i iskustvom, potpisima potvrdili da je tunel i pre prvog puštanja bio apsolutno bezbedan, rekao je Kunarac za RINU.

On je pojasnio da je zatvaranje sprovedeno u trajanju od četiri dana kako bi se ceo sistem što brže i potpunije ispitao:

– Imali smo opciju da radimo zatvaranje u periodima od po 15 minuta, ali bi to značajno odužilo čitavo testiranje. Kompletno automatsko upravljanje biće testirano u naredna četiri dana kako bi sve bilo lakše i brže za same korisnike, dodaje Kunarac.

On naglašava da je ovakva praksa standard i u evropskim zemljama:

– Praksa i u Evropi je da se vrši potpuna obustava zbog bezbednosti i korisnika, ali prvenstveno ljudi koji na tim sistemima rade. Zato smo morali da u ovom trenutku, najkraće moguće četiri dana, izvršimo obustavu. U budućnosti ćemo, na šestomesečnim pregledima na koje nas zakon obavezuje, takođe vršiti obustavu, kazao je Kunarac.

Na pitanje da li je testiranje moglo biti završeno pre nego što je deonica puštena u saobraćaj, Kunarac je bio jasan:

– Testiranja koja su mogla i morala biti obavljena pre puštanja u saobraćaj deonice su i izvršena. Svi sigurnosni sistemi su u skladu sa zakonskim okvirom Republike Srbije istestirani i potvrđeni sertifikatima od nadležnih tela koja potvrđuje ispravnost.

Kako je dodao, termin je odabran u periodu smanjenog saobraćaja:

– Taj proces zahteva i vreme, ali na neki način i uživo testiranje. Ono što je važno da to ne ugrožava ni korisnike, ni ljude koji na tome rade. Termin testiranja opredeljen je upravo za ovo doba godine kada je intenzitet saobraćaja najmanji. Imamo 70% manji protok vozila nego u letnjem periodu, pa je uticaj na vozače sveden na minimum, rekao je Ivan Terzić pomoćnik direktora Puteva Srbije.

Tokom trajanja radova alternativni pravac za vozače je deonica Pakovraće – Požega kroz Ovčarsko-kablarsku klisuru. Testiranja će biti završena u četvrtak, 2. oktobra, a već od narednog vikenda biće omogućeno potpuno korišćenje deonice od Pakovraća do Požege.


30.09.2025.



Fotografije


Video



x
  Prijava na RINAPRO