U Srbiji od početka godine prodato više novih vozila nego u isto vreme 2024, evo koje marke automobila su najprodavanije
Rezultati prodaje novih vozila u Srbiji u prva tri kvartala 2025. godine, za razliku od većine evropskih zemalja i EU ukupno, (gde se beleži ili usporavanje ili pad tržišta) pokazuju da tržište sveukupno raste.
Taj uzlet je, kada su samo putnička vozila u pitanju, dvocifren, piše Biznis.rs.
Podaci, koje za potrebe Srpske asocijacije uvoznika novih vozila i delova obrađuje Cube team prema baznim podacima o prvim registracijama (MUP Srbije), jasno pokazuju i da se na tržištu Srbije polako dešavaju promene u skladu sa orijentacijom razvijenih zemalja, a sve u cilju smanjenja emisije štetnih gasova.
Iako je prodaja električnih vozila i dalje mala, po prvi put tržišno učešće je premašilo jedan odsto. Smanjuje se tržišno učešće vozila sa SUS motorima, a rast hibrida je značajan.
U prva tri kvartala ove godine na tržištu Srbije, računajući putnička i laka komercijalna vozila, prvi put je registrovano 27.764 novih vozila. U prošloj godini, u istom periodu bilo ih je 26.292, što je za 1.472 vozila više ili 5,60 odsto. Najviše je bilo u aprilu 4.271 a najmanje u januaru 1.776.
Deset najtraženijih brendova (putnička i LKV zajedno) bili su Škoda 5.831, Toyota 2.920, Renault 1.893, Volkswagen 1.883 Fiat 1.623, Dacia 1.342, Hyundai 1.335, BMW 1.318, Citroen 1.092 i Mercedes 826 jedinica.
Najznačajniji segment, putnička vozila, imala su zavidan rast prodaje u prvih devet meseci ove godine. Prvi put je registrovano 23.968 novih putničkih vozila, a u istom periodu 2024. je bilo 21.603 automobila. To je za 2.635 automobila više ili 10,95 odsto više. Pri tome treba naglasiti da je čak 49 odsto automobila iz SUV klase (mala, srednja i velika).
Najprodavaniji su bili Škoda 5.487, Toyota 2.706, Renault 1.649, Volkswagen 1.435, BMW 1.318, Dacia 1.294, Hyundai 1.291, Citroen 800, Audi 791 i Mercedes 698 jedinica.
Po vrsti goriva prodato je 9,3 odsto više benzinaca, 23,8 manje dizelaša, 35,4 odsto više hibrida i 50,5 odsto više električnih (1,23 odsto udela tržišta).
Prodaja lakih komercijalnih vozila u Srbiji „prati trend EU“, pa je i na našem tržištu u prvih devet meseci ove godine zabeležen pad prvi put registrovanih u odnosu na isti period lane. Prvi put registrovanih je u periodu januar-septembar 2025. tačno 3.796 LKV. To je 899 vozila manje nego u 2024. u prva tri kvartala, kada je bilo 4.695 vozila. Ili u procentima čak 19,5 odsto.
Najtraženiji brendovi su u ovom periodu bili Fiat 1.147, Volkswagen 448, Škoda 344, Citroen 292, Opel 261, Renault 244, Ford 239, Toyota 214, Peugeot 174, Mercedes 128 jedinica.
 
                